Holobox

Beam me up Scotty! Trek meer bezoekers met je beursstand met Holobox

19.12.2020

Beurscommunicatie verloopt altijd volgens een vaststaand proces. Jouw stand concept moet daarop zijn afgestemd. In mijn boek “Scoren met je beursdeelname” noem ik dit de STIC Factor van je beursstand. STIC staat daarbij voor See-Think- Interest-Contact:

  1. SEE – bezoekers moeten je stand eerst zien
  2. THINK: jouw stand moet de bezoeker even aan het denken zetten (zou dit voor mij interessant zijn)
  3. INTEREST: als de interesse is gewekt maak je kans op de laatste stap in het proces:
  4. CONTACT: je bent in contact met een (potentiële) klant.

Om gezien te worden en de aandacht te trekken is je stand concept dus erg belangrijk. Techniek neemt daarbij een steeds grotere rol in. LED en Videowalls maken al langer deel uit van het stand concept, net als AR (Augmented Reality) en VR (Virtual Reality) toepassingen. Maar ook holografische technieken en hologrammen kunnen nu een bijdrage leveren.

Alhoewel hologrammen zeker niet nieuw zijn, staan de toepassingen hiervan op beurzen en stands nog in de kinderschoenen. Een van de meest veelbelovende hologram toepassingen vind ik de Holobox.

Wat is Holobox

De Holobox bestaat uit een transparant lcd-scherm in combinatie met een speciale verlichting achter het scherm. Dit zorgt voor een dieptewerking waardoor het lijkt of de persoon echt live aanwezig is. Heel bijzonder.

De kracht van de Holobox zit hem vooral in het formaat ervan. De totale box is bijna 2 meter hoog. Door dit formaat kun je “levensecht” personen laten zien. En juist dat is super interessant. Als mensen zijn we immers geprogrammeerd om te kijken naar andere mensen, waardoor je met in de Holobox bewegende mensen heel gemakkelijk de aandacht van bezoekers trekt.

Natuurlijk ben je er dan nog niet, aandacht hebben van bezoekers betekent nog niet dat deze ook contact met je maken, maar het is wel een belangrijke eerste stap in het STIC-proces.

Holobox Hologram
Holobox op beursstand

Animatie met dank aan Holosolutions

Beam me up Scotty!

De holografische persoon in de Holobox kan zijn of haar kunsten vertonen d.m.v. een vooraf opgenomen video, maar ook live vanuit bijvoorbeeld een studio. Zo kan een CEO in New York een toespraak houden waarbij diezelfde CEO “live” en levensecht te zien is in de Holobox op jouw beursstand. Door het diepte effect lijkt het alsof de CEO in de Holobox écht live aanwezig is. Beam me up Scotty komt zo behoorlijk dicht bij;)

Voordelen van Holobox

  • Grote WOW-Factor
  • Veel stopping power
  • Beweging trekt aandacht
  • Mensen kijken naar mensen
  • Mogelijkheden voor “live-presentatie-op-afstand”
  • Nieuw en onderscheidend.
Holobox op beursstand
Holobox beursstand

Heb je interesse of wil je meer weten over de Holobox?

De Holobox huur je inclusief installatie en demontage. We bespreken daarbij welke content het beste is, waarna deze voor je wordt geproduceerd. Wil je weten of het zinvol is om in jouw beursstand concept een Holobox te integreren, of heb je andere vragen? Laat het ons weten, we staan voor je klaar!

Boek Beursmarketing Michel Rijnberg

Michel Rijnberg - ISYFAIR
Beursmarketing - en standbouwspecialist, auteur van "Scoren met je beursdeelname"