De beurzen zijn weer begonnen!

7 tips om uit je eerste "after-corona" beursdeelnames maximaal klanten en resultaten te halen

23.09.2021

De bijzondere geluiden en geur van beurzen. De stress, hectiek, en de deadlines. Gezamenlijk werken aan een mooi eindresultaat. En uiteindelijk lachende gezichten.

De face-to-face gesprekken met klanten, collega's en concurrenten. Resultaten, nieuwe prospects, inzichten, ideeën. Maar ook gezelligheid, lachen en de after-beurs party.

Man, wat hadden we dit gemist!

Maar na een regenbui van anderhalf jaar zijn nu eindelijk de zonnestralen door de wolken gebroken. Het mag weer en het kan weer. En nog belangrijker, we willen weer. Wat heet, we hebben er zin an! We hebben, na anderhalf jaar stilgelegen (maar niet stilgezeten😉) te hebben inmiddels de eerste stands weer gebouwd. En oh wat voelde dat goed.

Wat is er veranderd en waar moet je rekening mee houden

De wereld en de beurzen starten weer op. Maar dat betekent niet dat alles nu weer "business-as-usual" is. De pandemie heeft afgelopen 1,5 jaar op verschillende onderdelen van onze maatschappij veel effect gehad. Afhankelijk van de branche variëren deze effecten van minimaal tot hevig. Zo hebben sommige bedrijven moeten inkrimpen met als gevolg dat er minder mensen beschikbaar zijn. Personeelstekorten is met de re-start iets wat sommige bedrijven parten speelt, ook in onze branche. Daarnaast stijgen de prijzen van sommige grondstoffen momenteel werkelijk de pan uit, vooral die van producten die uit Azië komen.

Hoe zit dat bij ons?

Bij ISYFAIR prijzen we ons gelukkig nog steeds met nagenoeg hetzelfde team als voor Corona te kunnen werken aan de re-start. We hebben voldoende mannen en vrouwen beschikbaar om van jouw beursstand of promotiedisplay een succes te maken. En ze zijn niet alleen beschikbaar, ze staan te popelen!

Maar hoe staat het met de beurs skills?

Is alles nog steeds hetzelfde? Waar moet je rekening mee houden en wat kun je verwachten? En hoe ga je ervoor zorgen dat de eerste beurzen sinds lange tijd een high-five resultaat voor jouw merk of bedrijf opleveren?

Onze 7 beste tips om uit je eerste beursdeelnames maximaal klanten en resultaten te halen

Beurzen doe je niet zomaar even. Om maximaal succesvol te zijn er heel veel dingen die je moet, en enkele die je moet laten. Michel Rijnberg beschrijft ze allemaal in zijn boek Messemarketing – so geht's!

Onze top als het gaat om de belangrijkste do's and don'ts?

Hier komt onze beurstips top 7:

1. Begin zo vroeg mogelijk

Hoe eerder je hebt ingeschreven en weet welke plek je hebt hoe meer tijd je hebt om alles tot in de puntjes te regelen. Last minute kost niet alleen geld, de kans op fouten en problemen is ook groter.

2. Overweeg een beurstraining

Beurzen bieden je alle mogelijkheden in contact te komen met interessante klanten, nieuwe markten aan te boren en meer omzet binnen te halen. Maar dan moet wel alles kloppen. Met een beurstraining voor je marketingteam en/of je standbemanning team ben je top voorbereid en haal je er veel meer uit.

3. Bedenk de beste centrale boodschap voor jouw stand

Alleen als potentiële klanten snappen wie je bent, wat je doet en waarom je misschien interessant bent blijven ze staan bij jouw beursstand. Ik noem dit in mijn boek de Key Exhibition Message van jouw stand. Bedenk de beste KEM voor jouw beursstand en kom in contact met de voor jouw merk of bedrijf interessante bezoekers.

4. Zorg met je stand voor "stopping power"

Dit kan op heel veel verschillende manieren. Aansprekende video's of interactie op een groot beeldscherm, product demonstraties, sampling, hologrammen, een actieve standbemanning, goeie graphics en teksten etc. etc. Door opvallend aanwezig te zijn trek je veel meer bezoekers.

5. Voer een actief uitnodigingsbeleid

Nodig enkele weken voor aanvang van de beurs klanten en prospects uit op jouw stand. Bijvoorbeeld door ze een email te sturen waarin je ze een aantrekkelijk aanbod doet. Zo ben je al in beeld voordat de beurs begint en verhoog je het aantal bezoekers dat op je stand komt.

6. Maak jouw beursdeelname kenbaar

Schreeuw het van de daken! Zet zoveel mogelijk media (mailing, social media, website, Google) in om te laten weten dat je deel gaat nemen aan een beurs of event. Zo gebruik je jouw aanstaande beursdeelname om jouw exposure te vergroten en positief onder de aandacht te komen.

7. Zorg voor een goed lead-opvolging na de beurs

Bedenk al voordat de beurs begint hoe je de leads gaat verwerken en opvolgen, en maak hierover duidelijke afspraken. Jouw beursleads kunnen goud waard zijn.

Overige tips en aanbevelingen

Op dit blog delen we heel veel kennisartikelen en informatie. Lees ze en doe er je voordeel mee.

Heb je voor de re-start een aanpassing, update of nieuwe beursstand of (beurs)display nodig? Neem dan contact met ons op om vrijblijvende jouw project te bespreken.

Boek Beursmarketing Michel Rijnberg

Michel Rijnberg - ISYFAIR
Beursmarketing - en standbouwspecialist, auteur van "Scoren met je beursdeelname"

Wil je meer weten, vrijblijvend advies of een gratis 3D design aanvragen voor jouw volgende beursdeelname? Laat je gegevens hieronder achter en wij nemen snel contact met je op!