Wat is het effect van een live event op bezoekers?

26.10.2020

Het is nu ook wetenschappelijk bewezen!

Natuurlijk roepen wij als beursprofessionals (en stiekem ook een beetje beursgekken) al jaren dat beurzen superbelangrijk zijn voor het succes van veel bedrijven. En dat ze een heel belangrijk marketinginstrument binnen de marketingmix vormen. Persoonlijke benadering en face-to-face gesprekken vormen de sleutel van dit succes.

Maar ja... jullie moeten dat wel roepen... horen we mensen dan soms denken. Tenslotte verdienen wij onze boterham met beurzen, beursstands en standbouw. Daardoor lijkt onze mening natuurlijk een beetje gekleurd, wat onze uitspraak er niet geloofwaardiger op maakt.

Daarom is het fijn dat er nu een wetenschappelijk onderzoek is dat bewijst wat wij al jaren roepen.

Dit vorige maand gepubliceerde artikel laat zien wat er tijdens het bezoek aan een live-event gebeurt in het brein van de bezoeker. Het onderzoek verklaart ook waarom beurzen en livecommunicatie zo goed werken.

We told you so;)

Het artikel is hier te lezen.

Boek Beursmarketing Michel Rijnberg

Michel Rijnberg - ISYFAIR
Beursmarketing - en standbouwspecialist, auteur van "Scoren met je beursdeelname"